Zpět / Firmy

Vabacci – Helena Jurková

18. 5. 2014

Jde o spojení perfektně padnoucích střihů, luxusních materiálů, precizního zpracování a velice vytříbeného stylu. Zlínská značka dámské městské módy Vabacci má svůj nezaměnitelný rukopis, který milují ženy po celé republice a dál. Kolekce, které vznikají dvakrát ročně, jsou vždy překvapivé a nadčasové. Celá společnost CLIM CZ s.r.o. je perfektním příkladem toho, že když se chce, tak to jde. V jejich případě nejde jen o prázdné řeči o nemožnosti a nevýhodnosti české výroby oděvů… oni prostě v Česku vyrábějí a věřte, že na kvalitě to poznáte. Kromě značky Vabacci produkují dnes již kultovní pánské boxerky pod značkou Climber, třeba to ani nevíte a vlastníte oblečení ryze zlínské značky. Je příjemné sledovat, jak z malinké firmičky na barevná trička a boxerky vznikne módní značka, co má šmrnc.

Pokud se vydáte na nákupy, pořídíte výrobky Vabacci nebo Climber po celém Zlíně v menších kamenných obchodech, ale jejich vlastní prodejnu najdete ve Zlatém Jablku v 1. etáži. Takže, jestli nejste zarputilí fandové masivní laciné “sežeruvászaživa” módy, běžte se pokochat skvosty, co vznikají přímo tady.

1) Jak jste se rozhodla, že budete podnikat ve světě módy?

Bylo to vlastně ještě za totalitního režimu, kdy v roce 1988 vznikl ve Zlíně první soukromý butik Trixi. Ve volných chvílích jsem do tohoto butiku vytvářela modely a tím si přivydělávala k  mateřské dovolené. Móda byla mým velkým koníčkem a zároveň nutností, vytvářením svých vlastních modelů, se v době totality odlišit.

2) Bylo těžké se prosadit? Co obnáší vznik módní značky?

Začátky nebyly vůbec jednoduché. Záplava relativně levného zboží z východu, nadnárodní společnosti s propracovanými marketingovými strategiemi atd.

A co obnáší vznik módní značky? Tvrdou práci, ale zároveň jakýsi pocit až adrenalinového uspokojení z vytvořených kolekcí.

3) Stále se držíte zásady šít v Česku? Oceňují to vaši zákazníci?

Ano, s tím jsme i začínali. Našim cílem bylo využít tradice české kvalitní výroby a u toho bychom chtěli i nadále zůstat, a to i přesto, že textilní průmyslová výroba v Česku stagnuje. Z veskrze pozitivních ohlasů našich zákazníků myslím, že toto dokážou ocenit, stejně jako práci návrhářů a designérů. Troufám si říct, že dnes je český design na světové úrovni a často velmi vytříbený.

4) Jak vzniká taková kolekce Vabacci?              

Tvorba každé kolekce začíná výběrem látek, kdy se pomalu vytváří představa, jak kolekce bude vypadat. Materiály nakupujeme pouze od evropských výrobců, převážně z  Itálie a Španělska. Dalším krokem je výběr barev, do kterých bude kolekce laděna, jelikož materiály výrobce barví dle našeho zadání. Všemu předchází sledování módních trendů pro nadcházející sezónu. Inspirací jsou přehlídky Fashion week, které se konají v různých částech světa a kde se představují světoví módní návrháři. Pak už pracuje fantasie. Mimo to se snažíme do kolekcí částečně zapracovat i požadavky a přání našich zákazníků, které se k nám dostanou zpětnou vazbou z našich prodejen.

5) Jak byste nazvala váš styl? Kdo jsou vaši zákazníci?

Náš styl bych nechtěla škatulkovat do odborného názvosloví, je prostě osobitý. Hodně často používáme také název City móda. Jde nám o to, aby se ženy v našich výrobcích cítily pohodlně, příjemně a zároveň měly pocit výjimečnosti. Často slýcháme : „Rádi k vám chodíme, vy jste prostě jiní.“ Našimi zákazníky jsou převážně ženy od 25 let. Horní věkovou hranici záměrně neuvádím, myslím, že i žena v pokročilejším věku bude v našem oblečení vypadat a cítit se výborně. Marketingovým průzkumem jsme zjistili, že jde převážně o zákazníky středních a vyšších příjmových skupin.

6) Kde všude se dá koupit zboží značky Vabacci?

Mimo multibrandové prodejny po celé ČR, kde ovšem nenajdete ucelené kolekce, najdete zboží v našich prodejnách: OC Zlaté Jablko Zlín, OC Haná Olomouc, NC Královo Pole Brno, City park Jihlava, OC Nisa Liberec, na Náměstí 12 ve Valašském Meziříčí a nově v OC Atrium Flora Praha.

Těšíme se na Vaši návštěvu a děkujeme všem za podporu české výroby a českého designu.

O dámské značce Vabacci a její tvorbě jsem mluvila s majitelkou firmy Helenou Jurkovou. Děkuji moc za rozhovor, přeji hodně štěstí a sil ve vaší tvorbě. A aby dny měly alespoň 30 hodin a týdny minimálně 10 dní, abyste vy a celý tým společnosti CLIM CZ s.r.o. pro své zákazníky stihli vytvořit, vyrobit a zajistit vše, co byste rádi.

Autor: Martina Adamcová

Poslat Tisknout

Komentáře

Posíláte doporučení na článek: Vabacci – Helena Jurková

[contact-form-7 id="37" title="Poslat emailem"]

Nahoru